بهترین کتاب‌های علمی تخیلی جدید این ماه از استیون کینگ تا اورسولا کی لو گین


تصویر پیش فرض New Scientist

مجموعه جدیدی از داستان‌های کوتاه استفن کینگ، تو تاریک‌تر را دوست داری، در ماه می منتشر می‌شود

شین لئونارد

هر ماه کاتالوگ های ناشران را مرور می کنم تا بتوانم در مورد داستان علمی تخیلی جدیدی که منتشر می شود به شما بگویم. و هر ماه از دیدن فانتزی های بسیار بیشتری در فهرست ناشران نسبت به داستان های علمی تخیلی ناامید می شوم. من می دانم که این در پاسخ به رونق عظیم خوانندگان چیزی است که “داستان عاشقانه“، و من آن را نمی زنم – من هم عاشق این نوع کتاب هستم. اما بسیار عالی خواهد بود که در آینده شاهد داستان های علمی تخیلی خوب، سخت و ذهنی بیشتری باشیم.

در این میان، قطعاً برای ما طرفداران علمی تخیلی زیادی وجود دارد که می‌توانیم در این ماه غرق شویم، خواه انتشار مجدد آثار کلاسیک از Ursula K. Le Guin، برخی داستان‌های تخیلی جدید از استفان کینگ، یا قتل در فضا از Victor Manibaut و S.A. بارنز.

ماه گذشته، من نکته به داگلاس پرستون ناپدید شدن و سوفیا ساماتار تمرین، افق و مدار مثل کتاب هایی که منتظرشان بودم می توانم بگویم که هر دو عالی بودند: ناپدید شدن خیلی خوب بود تمیز پارک ژوراسیکسرگرمی های رنگارنگ، در حالی که پیشنهاد سماتار نگاهی زیبا و تأمل برانگیز به زندگی یک نسل بود.

تعداد کمی از نویسندگان علمی تخیلی و فانتزی درخشان تر (و محترم تر) از اورسولا کی لو گوین وجود دارند. این انتشار مجدد از اولین مجموعه کامل مقالات او دارای مقدمه ای جدید از کن لیو برنده جایزه هوگو و سحابی است و نگارش کتاب را پوشش می دهد. دست چپ تاریکی و جادوگر دریای زمینو همچنین حمایت او از داستان های علمی تخیلی و فانتزی به عنوان رسانه های ادبی مشروع. من برخی از این مقالات را خوانده ام، اما نه همه، و این مجموعه را از دست نمی دهم.

این کتاب علمی تخیلی نیست، نه کاملاً، اما یکی از بهترین و مهم ترین کتاب هایی است که در این مدت خوانده ام. او می بیند که یاکوبسن، دقیقه به دقیقه، می گوید که اگر یک ICBM به واشنگتن برخورد کند، چه اتفاقی می افتد. واکنش آمریکا چگونه خواهد بود؟ اگر بازدارندگی با شکست مواجه شود دقیقا چه اتفاقی می افتد؟ یاکوبسن با ده‌ها کارشناس نظامی صحبت کرد تا آنچه را که ناشر او «هیجان‌انگیز غیرداستانی» می‌خواند و من احتمالاً ترسناک‌ترین کتابی که تا به حال خوانده‌ام می‌خوانم (و من یکی از طرفداران استیون کینگ هستم، در زیر ببینید) صحبت کرد. در حال حاضر در حال خواندن آن هستیم یک دانشمند جدید باشگاه کتاب و شما می توانید برای پیوستن به ما ثبت نام کنید اینجا.

چهل سال پیش ویلیام گیبسون منتشر کرد عصبی. از آن زمان، او میلیون ها خواننده را با جمله آغازین فراموش نشدنی خود مجذوب خود کرده است: “آسمان بر فراز بندر به رنگ تلویزیونی بود که روی یک کانال مرده تنظیم شده بود…”. عصبی ژانر ادبی را به ما داد که سایبرپانک است، و اکنون می‌توانیم از گلچینی عظیم و دو جلدی استقبال کنیم که از بهترین داستان‌های سایبرپانک، از نویسندگانی از کوری داکتروف تا جاستینا رابسون، و از ساموئل آر. دلانی تا فیلیپ کی دیک، تقدیر می‌کند. من هر دو جلد با صدای عالی را که توسط گلچین جارد شورین جمع آوری شده است روی میزم دارم (آنها بیشتر فضای آن را اشغال می کنند) و مشتاقانه منتظر فرو رفتن در آنها هستم.

شما می توانید استفن کینگ را به عنوان نویسنده ترسناک دسته بندی کنید. من او را به‌عنوان یک وقایع‌نگار خبره بخش تاریک شهر کوچک آمریکا و اهل آمریکا می‌دانم Tommyknockers و بیگانگانش به زیرگنبد با استناد به معنای واقعی کلمه تفرقه، اغلب به داستان های علمی تخیلی می لغزد. حتی وحشت در دل آی تی نوعی نفرت کیهانی است او یکی از نویسندگان مورد علاقه من است و شما آن را تاریک تر دوست دارید مجموعه‌ای جدید از داستان‌های کوتاه است که از «چین‌هایی در واقعیت که هر چیزی ممکن است اتفاق بیفتد» به «رعد و برق روانی» حرکت می‌کند که ده‌ها زندگی را زیر و رو می‌کند. دنباله ای برای آن وجود دارد توخالی، و نگاهی به “گوشه های جهان به بهترین وجه ناشناخته مانده است.” من اولین داستان را تا کنون خوانده ام و می توانم تأیید کنم که در اینجا چیزهای زیادی برای ما طرفداران علمی تخیلی وجود دارد.

نه علمی تخیلی، بلکه علمی تخیلی – و از یکی از مهیج ترین نویسندگان بریتانیا (اگر نخوانده باشید) مار اسکس شما هنوز در انتظار هستید). این بار پری داستان توماس هارت، یک ستون نویس را تعریف می کند اسکس کرونیکل که با نزدیک شدن دنباله دار هیل باپ در سال 1997 به یک ستاره شناس آماتور پرشور تبدیل شد. امیلی ویلسون، مقاله نویس علمی تخیلی ما، آن را برای یک دانشمند جدیددر 11 می منتشر شد، و او به شدت به آن اشاره کرد (“کتابی زیبا، دلسوزانه و به یاد ماندنی”، او در یک پیش نمایش فقط برای شما بچه ها نوشت).

دکتر اوفلیا بری یک روانشناس و متخصص در مطالعه سندرم اکهارت-ریزر است، وضعیتی خیالی که مسافران فضایی را به شیوه های وحشتناکی تحت تاثیر قرار می دهد. او برای کمک به خدمه کوچکی فرستاده می شود که همکارشان اخیراً درگذشت، اما وقتی زندگی خود را در یک سیاره متروک شروع می کنند، متوجه می شود که اتهامات او چیزی را پنهان می کند. و سپس خلبان کشته می شود… وحشت در فضا؟ سیارات مرموز؟ من برای آن آماده هستم.

تصویر پیش فرض New Scientist

در هی زویی، شخصیت اصلی یک عروسک جنسی متحرک را پیدا می کند که در گاراژ خود پنهان شده است

Shutterstock / PHOTOGRIN

در پاشنه داستان سیرا گریر درباره یک ربات جنسی که تعجب می کند که انسان بودن در جهان به چه معناست. آنی باتسارا کراسان، نویسنده جوان و نوجوان برنده جایزه بزرگسالان و کودکان، به قلمروی مشابه قدم گذاشت. که در هی، زویی، دولورس یک عروسک جنسی متحرک را که در گاراژ خود پنهان شده است پیدا می کند و تصور می کند که متعلق به شوهرش دیوید است. او هیچ اقدامی نمی کند – اما پس از آن دولورس و زویی شروع به صحبت می کنند و زندگی دولورس تغییر می کند.

دیوی قبلاً سعی کرده است تا Dark Lord را از بین ببرد، بشریت را جمع کند و فشار نهایی را انجام دهد – همانطور که شما انجام می دهید. اما حلقه زمانی که او در آن گیر کرده است همیشه او را شکست می دهد و در پایان نبرد را می بازد. این بار، دیوی تصمیم می گیرد که بهترین کار این است که خودش به ارباب تاریکی تبدیل شود. شما می توانید استدلال کنید که این فانتزی است، اما یک حلقه زمانی وجود دارد، بنابراین من آن را علمی تخیلی می دانم. به نظر سرگرم کننده و سبک به نظر می رسد: نقل قول هایی از خوانندگان اولیه در رگه Darkly Comic Delight است، و همه ما می توانیم این روزها کمی از آن استفاده کنیم.

در سال 2089 است و یک قتل قدیمی در بالای حامیان Space Habitat Altaire، یک هتل فضایی لوکس وجود دارد، در حالی که یک “تهدید پیش بینی نشده” نیز در راهروهای خدماتی در حال وقوع است. هیجان انگیز در فضا؟ عالی به نظر می رسد – و من می خواهم ببینم آیا مانیبو از آخرین تحقیقات در مورد زاویه ای که خون می تواند پس از خشونت در فضا حرکت کند، استفاده می کند، زیرا گزارش شده است از مال ما یک دانشمند جدید جدیدترین طنزپرداز مارک آبراهامز.

بخشی از زمین محکوم به فنا این سریال به دنبال ستوان سلن جنجی است که از نظر ژنتیکی با DNA نسبتاً بیگانه مهندسی شده است و “آخرین فرصتی برای نجات زمین از نابودی دارد.” جلد یکپارچهسازی با سیستمعامل زیبا برای این ماجراجویی فضایی – مطمئناً برای قضاوت در مورد کتابی مانند آن …

دو گروه از مردم ذهن خود را در یک کامپیوتر کوانتومی در انتاریو در سال 2059 آپلود کرده اند. فضانوردانی که برای اولین سفر بین ستاره ای جهان آماده می شوند یک گروه را تشکیل می دهند. سایر ویژگی های قاتلان محکوم به زندان واقعیت مجازی است. به طور طبیعی، فاجعه رخ می دهد و بله، آنها باید با یکدیگر همکاری کنند تا زمین را از نابودی نجات دهند. این اولین نسخه چاپی برندگان Hugo و Nebula 26 Sawyer’s Sawyer’s Hugo و Nebula 26 است که در ابتدا به عنوان نسخه اصلی شنیدنی با برندان فریزر به عنوان راوی اصلی منتشر شد.هفتم رمان.

فقط اگر هنوز آن را نخوانده اید، رمان با شکوه رویایی جاستین کرونین کشتی گیردر جزیره‌ای ظاهرا آرمان‌شهری که در آن همه چیز آنطور که به نظر می‌رسد نیست، این ماه در جلد شومیز منتشر می‌شود. این اولین انتخاب برای یک دانشمند جدید کتاب کلوپ و این یک مطالعه خیره کننده و رویایی است. برو امتحانش کن – و ثبت نام در ضمن برای باشگاه کتاب!

موضوعات:



Source link

پیمایش به بالا