چگونه از اسکناس های خرد شده 138000 دلار به دست آوریم – اگر در هنگ کنگ هستید


تصویر پیش فرض New Scientist

دوباره پول جمع شد

چانگ تو کونگ راهی پیدا کرد، با روحیه جوشاندن تخم مرغ (بازخورد10 سپتامبر 2022) برای ساختن اسکناس از قطعات بریده شده اسکناس.

کنگ از دانشگاه هنگ کنگ می نویسد: «در مرکز بازدیدکنندگان مرجع پولی هنگ کنگ، بازدیدکنندگان می توانند یک سوغاتی کاغذی پر از اسکناس های خرد شده بخرند. اگرچه اسکناس های بریده شده کوچک هستند، اما با کمک دید کامپیوتری می توان کل اسکناس را مانند یک پازل بازسازی کرد. هر سوغاتی کاغذی 100 دلار HKD قیمت دارد و گفته می شود که حاوی اسکناس های خرد شده معادل 138 اسکناس کامل 1000 دلاری HKD است. در تئوری، 138000 دلار هنگ کنگ با استفاده از بینایی کامپیوتر قابل بازیابی است.

کنگ از مرکز بازدیدکنندگان بازدید کرد و در آنجا این موضوع را برای کارکنان توضیح داد. در نتیجه، او می گوید: “در حال حاضر، سوغات وزن کاغذی دیگر در دسترس نیست. هر کسی که می خواهد پول دربیاورد می تواند جزئیات کاغذ کنگ را دریافت کند.”توانایی به دست آوردن 138000 دلار از تکه های خرد شده اسکناس با استفاده از بینایی کامپیوتر“.

نیش بزرگ

افراد دارای تحصیلات عالی در تلاشند تا بفهمند در اولین لحظات دو رویداد مهم چه اتفاقی افتاده است: یک لقمه شکلات و تولد جهان. ماریا چارالامبیدس از امپریال کالج لندن و تیمش در مورد معمای نیش فکر کردند، درست همانطور که بسیاری از فیزیکدانان به این فکر کرده اند که بفهمند وقتی جهان شروع به وجود کرد چه اتفاقی افتاد.

مطالعه توسط Charalambides و تیم او، “یک مدل تجزیه و تحلیل اجزای محدود چند مقیاسی برای پیش‌بینی اثر ریز هوادهی بر تکه تکه شدن شکلات در طول اولین لقمه“، منتشر شد در مجله اروپایی مکانیک – A/Solids. هدف آنها این بود که جسورانه به جایی بروند که قبلاً هیچ کس در کاوش “ساختارهایی که کالری دریافتی را کاهش می دهد و در عین حال حس چشایی را تقویت می کند” نرفته است. آنها آخرین لحظه ای را مطالعه کردند که شکلات هنوز تازه است قبل از اینکه در اثر برخورد با مایعات گوارشی سفت شود.

Charalambides یک متعصب “شکلات کل جهان است” نیست. او در نویسندگی مقاله کلاسیک 1995 “بررسی تاثیر پیری بر خواص مکانیکی پنیر چدار“. این نشان می دهد که تیم او چگونه تکه های پنیر را از ارتفاعات مختلف انداخته است. این پنیر خرد شده و داده های زیادی تولید می کند – دو مقدار که اگر به طور جداگانه مصرف شوند، رزق و روزی و شادی را برای بخش های بزرگی از بشریت به ارمغان می آورند.

لیوان های آبجو امکان پذیر است

در انگلستان، جایی که آبجو گرم یا ارزش دارد یا قابل تحمل است، مطالعه ای به نام “بهینه سازی لیوان آبجو اشکال برای به حداقل رساندن انتقال حرارت در طول مصرف ممکن است ابروها را بالا ببرد. در برزیل، جایی که می توان از آبجو گرم کمی ترسید، این یک مطالعه عالی است. میسون پورتر قاطعانه آن را مورد توجه فیدبک قرار داد.

نویسنده، کلودیو د کاسترو پلگرینی از دانشگاه فدرال سائو ژوائو دل ری در برزیل، دو شکل “ممکن” را شناسایی کرد. او می‌گوید که هر دوی آنها «حجم‌های کلی در نظر اکثر مصرف‌کنندگان نوشابه‌های غیرالکلی بالا و شعاع باز شدن قابل‌توجهی بزرگ دارند که برای حفظ تعادل نیاز به یک پای پهن دارند». اما او هشدار می دهد که “همانطور که در مورد برش پیتزا، راه حل ریاضی بهینه شده برای این مشکل ممکن است در عمل کمی پیچیده باشد.”

۲۳۷ بار هدیه دادن

برای مانسی گوپتا و تیمش، وجود هدیه دادن به خودی خود یک هدیه قابل قدردانی است. و تحلیل کرد. گوپتا نویسنده اصلی مطالعه ای به نام “تحلیل کتاب سنجی هدیه دادن“، منتشر شده در روانشناسی و بازاریابی.

گوپتا، مستقر در مؤسسه مدیریت لعل بهادر شاستری در هند، و تیم او می‌گویند که اگرچه «رفتار هدیه دادن به مصرف‌کننده توجه زیادی از سوی محققان بازاریابی جلب شده است»، آن‌ها تصمیم گرفتند «تحلیل کتاب‌سنجی از 237 مقاله در مورد ارائه هدایا. دستاوردهای کلیدی بیان شده: این مقاله به خوانندگان “بررسی پیشرفته ای از ادبیات هدیه دادن مصرف کننده و فرصت هایی برای تحقیقات آتی هدیه دادن را شناسایی می کند.”

سس کچاپ اولیه

بحث در مورد روبات هایی که از سس کچاپ به عنوان مایع غیر نیوتنی مناسب برای صیقل دادن سطوح شیشه ای استفاده می کنند.بازخورد، 16 مارس 2024) ما را به یاد استفاده غیرمنتظره قبلی از سس گوجه فرنگی می اندازد. نیم قرن پیش، سس کچاپ به یک موضوع داغ در روانشناسی تبدیل شد. کالوین ترلین بعداً در مورد آن در مجله نوشت ملت.

ترلین خاطرنشان کرد که قبل از استعفای اجباری خود از سمت، ریچارد نیکسون، رئیس جمهور ایالات متحده، «به خوردن پنیر و سس گوجه فرنگی برای ناهار پشت میزش معروف بود، غذایی که بیشتر آمریکایی ها آن را عجیب می دانستند که جذابیت آن برای نیکسون توسط دشمنانش مورد سوء استفاده قرار گرفت. در مورد شخصیت او نظر دهید در دوره دوم ریاست جمهوری خود، کاخ سفید اطلاعاتی را منتشر کرد مبنی بر اینکه رئیس جمهور شروع به خوردن پنیر خامه ای خود بدون سس گوجه فرنگی کرده است – احتمالاً به این امید که مفسران واشنگتن از این اطلاعات به عنوان مدرکی استفاده کنند که نیکسون داشته است، در عبارتی که مفسران واشنگتن همیشه دوست داشته اند. ، در ریاست جمهوری بزرگ شد.

این می توانست اتفاق بیفتد، به جز یک مشکل: چون اطلاعات مربوط به سس گوجه فرنگی در دوره دوم ریاست جمهوری نیکسون از کاخ سفید دریافت شده بود، هیچ کس آن را باور نکرد.

بازخورد جالب خواهد بود که در مورد سایر نقش های اصلی که سس گوجه فرنگی در علم یا تاریخ جهان ایفا کرده است یاد بگیرید. سس قهوه ای همینطور.

مارک آبراهامز مراسم Ig Nobel را ایجاد کرد و یکی از بنیانگذاران مجله Annals of Improbable Research بود. پیش از این، او روی روش های غیرعادی برای استفاده از رایانه کار می کرد. وب سایت او است amazing.com.

آیا داستان بازخوردی دارید؟

می‌توانید داستان‌ها را از طریق ایمیل به بازخورد ارسال کنید [email protected]. لطفا آدرس منزل خود را بنویسید بررسی های این هفته و از گذشته می تواند باشد در وب سایت ما دیده می شود.



Source link

پیمایش به بالا