مرز بعدی پزشکی قانونی: پاشش خون در میکروگرانش؟


تصویر پیش فرض New Scientist

اسپری خون بالا

“آماده باش!” این شعار ماندگار جنبش پیشاهنگی برای بسیاری از خوانندگان مقاله ای به نام “دینامیک مدل لکه خون در ریزگرانش: مشاهدات از یک مطالعه آزمایشی در مرز بعدی پزشکی قانونی».

خواننده سارا روزنبام بازخورد را در مورد هدف اول تحقیق به صراحت اعلام کرد: “بررسی اعمال جنایی خشونت آمیز احتمالی که خارج از محیط زیست زمین رخ می دهد.”

این علم پزشکی قانونی در بیشترین حالت خود است – آینده – تقریباً – اینجاست. و در موثرترین تحقیقات جنایی مشترک بریتانیا و آمریکا. محققان در دانشگاه استافوردشایر و دانشگاه هال در بریتانیا و در ایالات متحده در دانشگاه لوئیزویل در کنتاکی و اداره پلیس رازول در جورجیا هستند.

آنها می نویسند: “ما فرض می کنیم که اگر گرانش به عنوان نیرویی که بر یک قطره خون در حال پرواز اثر می کند حذف شود، زاویه برخورد محاسبه شده دقیق تر خواهد بود.”

آنها آزمایشات خود را بر روی یک هواپیمای تحقیقاتی پرواز سهموی که در فرودگاه بین المللی فورت لادردیل-هالیوود برخاسته و فرود آمد، انجام دادند. (فورت لادردیل، مانند بسیاری از شهرهای فلوریدا، به پاشیدن خون عادت دارد ما شاهد تعداد فزاینده ای از جنایات خشونت آمیز هستیم طبق آمار گزارش شده توسط واحد تجزیه و تحلیل جرم اداره پلیس محلی، طی دوره 2020 تا 2023.)

در آزمایش‌ها، از یک سرنگ 1 سی‌سی حاوی آنالوگ خون برای پرتاب مایع در جریانی در امتداد مسیر پروازی به طول تقریبی 20 سانتی‌متر که هدف 16.5×16.5 سانتی‌متری را قطع می‌کند، استفاده شد. [made of] کاغذ 50 پوندی متصل به پشتی فوم.

این مطالعه بیان کرد که قطرات مایعی که با زاویه 90 درجه به کاغذ برخورد می کنند، مشابه معادلات سنتی پاشش خون پزشکی قانونی عمل می کنند. اما – و این یک چالش برای به هم زدن خون دانشمندان پزشکی قانونی و طرفداران جنایات واقعی است – کسی باید معادلات بهتری برای پیش بینی آنچه در زوایای دیگر اتفاق می افتد ارائه دهد.

فکر کردن: داخل جعبه

دیدن گاهی اوقات باور کردن است. احساس، گوش دادن و استدلال – وقتی با هم ترکیب شوند – می توانند به همان اندازه قدرتمند باشند.

Sholei Croom، Hanbei Zhou و Chaz Firestone، همه از دانشگاه جانز هاپکینز در بالتیمور، مریلند، در مجله توضیح می دهند. PNAS چگونه سعی کردند به این سوال پاسخ دهند”آیا می توان تنها با مشاهده حرکات شخص دیگر متوجه شد که او چه چیزی را می خواهد یاد بگیرد؟

آنها از داوطلبانی فیلم گرفتند که “یک جعبه مات را تکان می دهند و سعی می کنند i) تعداد اشیاء پنهان شده در داخل یا ii) شکل اشیاء داخل را تعیین کنند. سپس آنها از افراد دیگری خواستند که ویدیوها را تماشا کنند و سعی کنند تعیین کنند “چه کسی برای تعداد می لرزد و چه کسی برای شکل”. اکثر ناظران در تشخیص اینکه چه کسی برای چه چیزی می لرزد بسیار خوب بودند.

در سال 2017، Myrthe Plaisier از دانشگاه دلفت و Jeroen Smeets از Vrije Universiteit Amsterdam، هر دو در هلند، به شرکت کنندگان در کنفرانس جهانی IEEE Haptics در Fürstenfeldbruck، آلمان، در مورد پروژه ای گفتند که آنها را نامیده اند. چند مورد در این جعبه وجود دارد؟

روش آنها ساده بود: “ما بررسی کردیم که شرکت کنندگان چگونه می توانند با تکان دادن جعبه، تعداد گوی های چوبی را در یک جعبه کوچک دستی تخمین بزنند.” آنها می گویند که Plaisier و Smeets دریافتند که “شرکت کنندگان می توانند این کار را تا حدود 3 کره به طور دقیق انجام دهند، در حالی که برای اعداد بزرگتر آنها به طور سیستماتیک تعداد را دست کم گرفتند.” اعداد بزرگتری که آنها آزمایش کردند چهار و پنج بودند. وضعیت مقادیر بالاتر از این در تئوری ناشناخته باقی مانده است.

به میوه بچسبید

بسیاری از دانشمندان نمی توانند تشخیص دهند که فلز به میوه می چسبد یا خیر.

به طور کلی، اگر به درستی متقاعد شده باشد، این کار را انجام می دهد. این خبر در تحقیقی به نام «پیوند برگشت پذیر فلزات و گرافیت به هیدروژل ها و بافت هاتوسط Wenhao Xu، Faraz Burni و Srinivasa Raghavan که در دانشگاه مریلند هستند.

روزنامه نگاری علوم مرکزی ACSآنها اعلام کردند: «ما دریافتیم که سیم‌های سخت الکتریکی (مثلاً فلزات یا گرافیت) را می‌توان بدون استفاده از چسب به مواد نرم و آبی (مثلاً هیدروژل‌ها، میوه‌ها یا بافت حیوانی) چسباند. چسبندگی توسط میدان الکتریکی DC ضعیف القا می شود… [This] حتی می توان آن را در زیر آب به دست آورد، جایی که نمی توان از چسب های معمولی استفاده کرد.

این مطالعه با پیش بینی موجی از مردم وحشت زده از چنین اثر ساده ای که اساساً تاکنون ناشناخته است، می گوید: “آزمایش ها بسیار ساده هستند.”

درخشش تصادفی دستگاه تناسلی

فراز علم مطالعه ای را که او و همکارانش در امپریال کالج لندن در سال 2013 در مجله منتشر کردند برای ما فرستاد. PLoS One، گفت: “این مقاله ای است که من به طور تصادفی دستگاه تناسلی را در تاریکی می درخشم.”پایش غیرتهاجمی اثربخشی واکسن استرپتوکوک پیوژنز با استفاده از تصویربرداری بیوفوتونیک“. این اندام تناسلی موش بود.

این موضوع باعث شد تا Feedback مقاله‌ای را در مورد انسان‌ها به یاد بیاورد که PA Macdonald و M. Sidney Margolese در سال 1950 منتشر کردند. معاینه زنان و زایمان. اسمش را گذاشتند “پدیده های درخشان اندام تناسلی خارجی زن“.

هر دو نمونه هایی از چگونگی آگاهی دانشمندان از معجزات بیولوژیکی هستند.

مارک آبراهامز مراسم Ig Nobel را ایجاد کرد و یکی از بنیانگذاران مجله Annals of Improbable Research بود. پیش از این، او روی روش های غیرعادی برای استفاده از رایانه کار می کرد. وب سایت او است amazing.com.

آیا داستان بازخوردی دارید؟

می‌توانید داستان‌ها را از طریق ایمیل به بازخورد ارسال کنید [email protected]. لطفا آدرس منزل خود را بنویسید بررسی های این هفته و از گذشته می تواند باشد در وب سایت ما دیده می شود.



Source link

پیمایش به بالا