یک دریچه سیکادای دوتایی در راه است – آنقدرها هم که فکر می کنید نادر نیست


آنها دوباره با چشمان مهره ای کوچکشان آنجا هستند

جورج برد/شاتراستاک

هر بهار میلیاردها سیکادا از لانه های زیرزمینی خود بیرون می آیند. این به قدری منظم اتفاق می افتد که ما معمولاً متوجه آن نمی شویم. اما امسال، دو لانه – هر دو در زیر زمین برای بیش از یک دهه – به طور همزمان پدیدار می شوند و بخش هایی از ایالات متحده را با تریلیون ها حشره می پوشانند. آنها یک سر و صدا ایجاد می کنند، یک صدای قادر مطلق، که از اقیانوس اطلس تا مرز کانادا امتداد دارد. همانطور که اخباری که از آمدن آنها خبر می دهد. آن‌ها آن را یک رویداد تاریخی می‌نامند که شبیه هر چیزی است که از سال 1803 دیده‌ایم – اما این بستگی به نگاه شما به آن دارد.

پس آیا این نادر است؟ آیا واقعاً بیش از یک قرن از بیش از یک دریچه سیکادی گذشته است؟
خب نه. هر از گاهی این اتفاق می افتد. در ایالات متحده، سه جوجه سیکادا هر 13 سال یکبار و 12 جوجه در هر 17 سال ظاهر می شوند. گاهی اوقات آنها در همان سال هماهنگ می شوند، همانطور که دو مورد در سال 2014 و دوباره در سال 2015 انجام دادند.

امسال شاهد Brood XIX، همچنین به نام Great Southern Brood، خواهیم بود که در بیش از دوازده ایالت در جنوب ایالات متحده پراکنده شده است. در همان زمان، Brood XIII در چندین ایالت در اطراف دریاچه های بزرگ در قسمت شمالی کشور ظاهر می شود. آخرین باری که آنها با هم ظاهر شدند در سال 1803 بود و تا سال 2245 دیگر همگام نمی شوند.

با این حال، اینطور نیست که آنها با یک تکان دادن ملایم بال به فرزندانشان وارد شوند – برای یک فرد معمولی، قابل توجه ترین چیز ممکن است صدای بلندتر موسیقی متن عصرهای تابستان باشد، آن پهپاد کلاسیک سیکادا که از یک گروه کر بسیار بزرگتر می آید.

اما آیا اخبار جدیدتری در مورد سیکادا وجود ندارد؟
البته وجود دارد. به عنوان مثال، در سال 2021، Great Eastern Brood پس از 17 سال زیرزمینی با سر و صدای زیاد ظاهر شد، تا حدی به این دلیل که مناطق پرجمعیتی مانند فیلادلفیا، پنسیلوانیا و واشنگتن را مورد حمله قرار داد. این همهمه برای جذب گردشگران جویای حشرات کافی بود و خلاقیت های آشپزی مانند میگوی سیکادا. (توجه به کنجکاوها: سیکادا مربوط به سخت پوستان است و افراد مبتلا به آلرژی به صدف باید از خوردن آن خودداری کنند. سازمان غذا و داروی آمریکا.)

پس چرا این همه توجه به ظاهر سیکادا در سال 2024 می شود؟ آیا تعداد بی سابقه ای از سیکادا وجود خواهد داشت؟
تعداد سیکاداها خیلی مهم نیست، بلکه منطقه ای است که این حشرات چشم قرمز به آن حمله خواهند کرد. می‌گوید: «داشتن بچه‌های جوجه‌آور بی‌معنی نیست، اما این به خاطر محدوده جغرافیایی که در بر می‌گیرد قابل توجه است». جاناتان لارسون در دانشگاه کنتاکی “این یک نیروی چشمگیر از طبیعت خواهد بود.”

این بدان معناست که تعداد بیشتری از ساکنان ایالات متحده نسبت به سال های گذشته شاهد این پدیده خواهند بود، به ویژه به این دلیل که Brood XIX یکی از بزرگ ترین مناطق جهان است که حدود 2 میلیون سیکادا در هر هکتار یا یک میلیون در هر هکتار دارد.

آیا دلیلی برای نگرانی در مورد سیکادا وجود دارد؟
سیکادا گاز نمی گیرد و نیش نمی زند، بنابراین اگرچه ممکن است در کوتاه مدت برای برخی آزاردهنده باشد، اما خطرناک نیست. «خیلی زیاد هستند [broods] که می توانید در طول زندگی خود تجربه کنید.” جسیکا ور در موزه تاریخ طبیعی آمریکا در نیویورک. بنابراین به جای اینکه از صدا اذیت شوید، فقط از آن لذت ببرید.»

چرا سیکاداهای دوره ای اینگونه زندگی می کنند؟
سیکاداها به صورت پوره در زیر زمین پنهان می شوند، تغذیه از شیره ریشه درختان برای سالها. هنگامی که خاک در ماه مه و ژوئن گرم می شود، آنها از لانه های زیرزمینی خود خارج می شوند و به سرعت به دنبال یک سطح عمودی – درخت، خانه یا ماشین – می گردند. او می‌گوید: «یک روز صبح از خواب بیدار می‌شوی و ناگهان همه جا سیکادا می‌شود کریس سایمون در دانشگاه کانکتیکات

یک هفته بعد، آنها اسکلت بیرونی خود را می ریزند و به شکل نهایی بزرگسالی خود می رسند. سپس نرها با ارتعاش غشایی بر روی بدن خود با ماده ها محبت می کنند و الف تولید می کنند کاکفونی آهنگ. پس از جفت گیری، ماده ها تخم می گذارند و همه بالغ ها می میرند. در عرض یک ماه سیکاداها از بین رفتند. این بازی انتظار بخشی از تاکتیک های بقا دراماتیک نشریه Cicada است. در حالی که حشرات هزاران منطقه را سیل می کنند، پرندگان و سایر شکارچیان به سرعت در بوفه حشرات پر می شوند و تعداد کمی از سیکاداها را آزاد می کنند. الگوی 13 و 17 ساله به اندازه کافی غیرقابل پیش بینی است که شکارچیان و بیماری ها برای مقابله با آن مشکل دارند.

چگونه سیکادا با آن برخورد می کند زمان بندی اعداد اول روشن نیست، اما اکثر دانشمندان موافقند که حشرات گذر سال ها را از طریق نشانه های محیطی درختانی که از آنها تغذیه می کنند، اندازه گیری می کنند.

آیا این به زودی دوباره تکرار می شود؟
بهار دو آشیانه بعدی تا سال 2037 دوباره اتفاق نخواهد افتاد، بنابراین محققان سیکادا مشتاق هستند تا زمانی که می توانند از حشرات نمونه برداری و مطالعه کنند. از آنجایی که سال‌ها از زمانی که هیچ یک از این جوجه‌ها در بالای زمین نبوده‌اند، می‌خواهند ببینند که واقعاً چند سیکادا ظاهر می‌شود. حشرات بیش از یک دهه پیش در زیر زمین حفر کردند، بنابراین ممکن است مواد مغذی در خاک اطراف آنها به دلیل استفاده از کود، گیاهان در حال رشد در منطقه یا حتی تغییرات آب و هوایی متفاوت باشد. همچنین این احتمال وجود دارد که چیزی بر روی محل خواب سیکادا ساخته شده باشد. این قمار این حشرات است.

پس از سال 2037، در سال 2041، دو دریچه دیگری در سال 2050، 2053 و 2054 وجود خواهد داشت. دوره ای، همانطور که از نام آنها پیداست، تا زمانی که سیکادا وجود دارد، ادامه خواهند داشت.

موضوعات:



Source link

پیمایش به بالا